Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Świdnica
KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Jeszcze nie znają KODU DO PRZYSZŁOŚCI, ale z pewnością są bliżej do jego odkrycia. Mowa o 960 uczniach i 60 nauczycielach z 6 gminnych szkół, którzy na dodatkowych zajęciach wykorzystują laptopy i klocki LEGO, ucząc się kodowania.
KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI

KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.KODUJĄ DO PRZYSZŁOŚCI
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W 2017 r. władze gminy Świdnica podpisały umowę partnerską z Fundacją Rozwoju Edukacji Elektronicznej z siedzibą w Warszawie dotyczącą realizacji projektu „Kod do przyszłości”, finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 w ramach działania 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej.

Realizacja projektu trwa od sierpnia 2017 r., ale tak naprawdę teraz wkracza on w kulminacyjną fazę. Każdy nauczyciel po zakończeniu projektu będzie posiadał wiedzę jak prowadzić lekcje programowania z dziećmi w klasach 1-3 w taki sposób, by je angażować i zaciekawiać informatyką i robotyką. Nauczyciele zdobywają wiedzę jak tworzyć roboty z klocków Lego oraz jak wprawiać je w ruch za pomocą instrukcji języka wizualnego Lego, a także Scratcha. Posiądą wiedzę metodyczną oraz najlepsze praktyki z zakresu uczenia dzieci budowania robotów i kodowania, w tym poznają zalety wykorzystywania metody projektowej – mówi Katarzyna Kamińska, koordynator projektu.

Celem projektu jest zwiększenie stopnia oraz poprawa umiejętności korzystania z internetu, w tym z usług publicznych. Zostanie on osiągnięty poprzez e-aktywizację osób o co najmniej podstawowych kompetencjach cyfrowych tj. nauczycieli oraz uczniów publicznej edukacji wczesnoszkolnej, rozwój ponadpodstawowych kompetencji cyfrowych w zakresie programowania oraz TIK, w tym umiejętności ściśle informatycznych, pobudzanie kreatywności oraz promowanie interdyscyplinarnej współpracy. Grupą docelową projektu są nauczyciele publicznej edukacji wczesnoszkolnej oraz uczniowie klas 1-3 publicznych szkół podstawowych. Projekt obejmuje stacjonarną grupową naukę zagadnień z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania programowania dla nauczycieli publicznej edukacji wczesnoszkolnej i innych osób dorosłych (I etap) oraz jej kontynuację (II etap) w formule zajęć praktycznych, prowadzonych przez nauczyciela wspólnie z trenerem (zajęć dla uczniów z klas 1-3).

Każda szkoła otrzymała po 8 zestawów klocków Lego. Nauczyciele pracujący na tabletach mają także dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych udostępnianych na otwartych licencjach oraz do platformy e-learningowej, dzięki której poznają zalety formuły uczenia mieszanego (ang. blendedlearning) – mówi Maria Jaworska, dyrektor Gminnego Zespołu Oświaty.

Szkolenia są podzielone na dwie części. W pierwszej to nauczyciele zamienią się na chwilę w uczniów i we współpracy z doświadczonym trenem uczą się programowania. Na drugim etapie będą mogli zweryfikować dotychczas zdobyte umiejętności w praktyce – podczas prowadzonych zajęć z dziećmi.

Od lutego uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej w Pszennie uczestniczą w innowacyjnych zajęciach z kodowania. Dzieci uczą się budować roboty z klocków Lego We Do, a następnie układają programy, dzięki którym roboty „ożywają”. Na każdych zajęciach powstają inne konstrukcje: latające samoloty i ptaki, krokodyle, małpy, lwy, kręcące się bączki. Podczas zajęć wsparcia uczniom i nauczycielom udziela trener, który podpowiada i inspiruje do twórczego wykorzystania klocków i samodzielnego tworzenia programów -mówi Tadeusz Szarwaryn, dyrektor szkoły.

W naszej szkole w Grodziszczu duży nacisk kładziemy na praktyczne wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas projektu. Nauczyciele posiadają gotowe do użycia scenariusze zajęć z programowania robotów uwzględniające zróżnicowanie i kompetencje dzieci w modelu oddzielnie dla klas 1, 2 i 3.Dzieci zdobywają podstawową wiedzę z zakresu budowania robotów z klocków Lego i ich wprawiania w ruch za pomocą języka wizualnego Lego oraz Scratch. Ta wiedza pozwoli im w przyszłości łatwiej przyswoić podstawy programowania w językach wyższego poziomu,takich jak C#, Java, czy JavaScript. Uatrakcyjni też dzieciom czas spędzony po lekcjach w szkole, a najlepszym umożliwi samodzielną naukę kodowania -podkreśla Zbigniew Janus, dyrektor Szkoły im. Jana Pawła II w Grodziszczu.

Projekt realizowany będzie do grudnia 2020 roku, a łączny wkład finansowy gminy Świdnica wyniesie 12,5 tys. zł.

DZIĘKI WARSZTATOM SZKOŁA ZYSKA:

1. Kadrę nauczycieli klas 1-3 przygotowaną do prowadzenia zajęć z programowania,

2. Sprawdzone scenariusze lekcji,

3. Sprzęt komputerowy dla nauczycieli,

4. Bezpłatny dostęp do platformy e-learningowej dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców, na której uzyskają dostęp do:

• Gotowych scenariuszy lekcji z programowania dla klas 1-3,

• Opracowanych zadań domowych oraz testów sprawdzających,

• Systemu automatycznego sprawdzania prac domowych oraz testów,

• Analizy wyników i opisu ścieżki rozwoju,

• Do wirtualnego doradcy/trenera,

• Forum komunikacji i wymiany doświadczeń.


JW



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl